Friday, December 25, 2009

learning your lesson...

i am what i would say a guy with a shameful past.

yes. my darkest secret.

aku sekarang sedar. aku sekarang tahu.
berdosa. bersalah. malu. sumpah aku malu.

aku kesal. ya, aku kesal kenapa aku buat semua tu.
kata orang, kita belajar dari kesilapan.
tapi utk kesilapan seperti itu?
kenapa harus kesilapan yang seperti itu?

oh tuhan, aku sampai malu utk mohon ampun dari kau.

kata orang, tak kan pernah ada ruang untuk terlambat.
tapi? sekarang?
aku rasa yang semua ini sudah jauh dari sekadar terlambat.

aku diberi peluang. sekali silap, aku diberi peluang dan aku seharusnya memanfaatkan peluang, pengajaran yang diberi itu.

afiqe aizudin..
kau alpa. how could you.. how could you waste the given chance...

aku ulang lagi salah aku..
saat aku sedar, saat aku tahu salah aku itu berulang
ialah saat dimana aku mahu melangkah dari kisah silam hitam aku.

betul kan?
jauh sungguh dari terlambat.

sekarang... aku jd takot.
takot utk terus kan hidup aku.
sumpah.
hidup aku tak menentu.
hantu sejarah aku masih bertenggek di kepala.

apa harus aku buat sekarang..
pergi? ke mana?
aku malu. sungguh.
aku mahu pelajari salah silap aku. tapi dari semua ini? apa??
apa je yg tinggal untuk aku pelajari??

tuhan ku...
aku jadi takot. dgn diri aku.
dgn perasaan aku. apakah ini yang harus aku pelajari?
kalau ya, aku dah cukup masak.

aku dah cukup takot dengan perasaan aku sendiri.

i wish. for all of this to disappear.
please.

lesson learnt?

.......

No comments:

Post a Comment